گزارش تصویری

اجرای بیش از 250 پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: بیش از 250 پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان یزد با هدف تامین آب پایدار و حفاظت از آب های زیرزمینی در حال اجرا است.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به تشریح عملکرد صنعت آب و فاضلاب استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پرداخت و گفت: بیش از 250 پروژه تامین زیرساخت آب و فاضلاب در استان در حال اجرا است. 

 

او افزود: پروژه رینگ شهری یزد با لوله گذاری به طول 165 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع170 هزار متر مکعب، مخزن ذخیره آب و دو ایستگاه پمپاژ با هدف تامین و ذخیره سازی آب شرب و بهداشتی و توزیع عادلانه کیفی و کمی آب شرب در بین شهروندان شهر یزد با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در دست اقدام است. 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در فاز اول 58 روستای استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می گیرند که 46 روستای آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد و در فاز دوم این طرح، آبرسانی به 110 روستای استان با هدف تامین آب پایدار و محرومیت زدایی انجام می شود. 

 

علمدار ادامه داد: آبرسانی به طرح های نهضت ملی مسکن در استان شامل لوله گذاری به طول 957 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب، 494 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که بالغ بر 63 هزار واحد مسکونی را تحت پوشش قرار می دهد. 

 

او گفت: به منظور تامین آب پایدار و با فشار استاندارد، پروژه آبرسانی به حسن‌آباد، اکرمیه و اکرم‌آباد شهر یزد با حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، 45 کیلومتر خط آبرسان، 15 هزار مترمکعب مخزن و یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 250 لیتر بر ثانیه در حال احداث است. 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد افزود: پروژه تامین آب شرب و بهداشتی شهر میبد با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد با احداث تاسیسات آبرسانی شامل: هشت حلقه چاه، 45 کیلومتر خط آبرسان و یک باب مخزن 10 هزار مترمکعبی با تلاش شبانه‌روزی در حال ایجاد است. 

 

علمدار به ساخت شش مخزن در شهرهای میبد، تفت، مهریز، اردکان، بهاباد و مروست اشاره کرد و گفت: با ساخت این مخازن 40 هزار متر مکعب به حجم مخازن استان افزوده  که تاب‌آوری آبی این شهر  نیز افزایش می یابد. 

 

او از توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر یزد به طول هزار و 500 کیلومتر و انعقاد قرارداد ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب روستای ساغند خبر داد و افزود: حفر و تجهیز بیش از 30 حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب شرب به طول 70 کیلومتر و توسعه شبکه به طول 130 کیلومتر، نصب بیش از 50 هزار انشعاب آب و نصب بیش از پنج هزار انشعاب فاضلاب در استان یزد از دیگر اقدامات پر افتخار دولت سیزدهم از سوی خادمین مردم در صنعت آب و فاضلاب استان یزد است.

کد خبر: 1839
  تاریخ خبر : 1402/11/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/11/14
 روابط عمومی
 540