گزارش تصویری

صدور دو گواهینامه ایمنی آب برای شهرستان ابرکوه

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان یزد از صدور گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهر ابرکوه و مجتمع روستایی تیجرد این شهرستان خبر داد.

ابراهیم علیدوست مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه این گواهینامه از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صادر شده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در حوزه آب پایدار و سالم برای شهروندان از مهم‌ترین دستاوردهای دریافت این گواهینامه است. 
 
او هدف از اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از "پایش در نقطه مصرف" به "شناسایی و مدیریت ریسک‌ها " با حضور کلیه نهادهای تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: با اجرای این برنامه و افزایش هماهنگی بین‌بخشی، از آلودگی آب آشامیدنی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، تا حد امکان جلوگیری به‌عمل آمده و کیفیت آب تضمین می‌شود. 
 
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت  آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد دریافت کننده اولین گواهی ملی برنامه ایمنی آب در کشور است، تصریح کرد: این استان با اجرای برنامه ایمنی آب در هفت شهر و شش روستا از استانهای پیشرو در اجرای این برنامه است.  
 
علیدوست گفت: این برنامه با همکاری دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، محیط زیست، اداره صمت و مسکن و شهرسازی اجرا می شود.

کد خبر: 1861
  تاریخ خبر : 1402/11/29
 روابط عمومی
 174