گزارش تصویری

ضرورت مصرف بهینه آب در سنت خانه تکانی عید نوروز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از مردم خواست در آستانه عید نوروز و انجام سنت‌ دیرینه خانه تکانی، صرفه جویی در مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: هر سال در اسفند ماه با افزایش مصرف آب روبرو می شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می کند، لذا شایسته است شهروندان با توجه به خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی و در پیش‌ بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب خودداری کنند.

او بر مدیریت بهینه مصرف آب در انجام سنت خانه تکانی تاکید کرد و افزود: شهروندان شست وشو‌ها را به روز‌های پایانی سال محول نکنند و با زمان بندی و توزیع کار‌های خود در روز‌های باقی مانده از اُفت فشار یا قطعی آب به دلیل مصرف بالا جلوگیری نمایند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: شهروندان از مصرف غیرضروری آب پرهیز و در صورت نیاز، برای شست وشوی فرش‌ها از خدمات موسسات قالی شویی استفاده کنند تا از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه شده‌ای که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کنند.

علمدار مدیریت مصرف آب در حین خانه‌تکانی، استفاده از مواد شوینده کمتر، اطمینان از عدم وجود نشتی در شیرآلات  را از جمله اقدامات مشترکان برای پیشگیری از هدررفت این عنصر ارزشمند عنوان کرد.

کد خبر: 1879
  تاریخ خبر : 1402/12/13
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/12/14
 روابط عمومی
 157