گزارش تصویری

تامین آب شرب خرانق با حفر چاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به اینکه حفر چاه در خرانق می‌تواند مشکل کمبود آب این منطقه را حل کند، آماده تامین سریع آب شرب خرانق با حفر چاه هستیم.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در حال حاضر   180 لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز اردکان از آب انتقالی تامین می شود و حداکثر تا 230 لیتر می تواند افزایش یابد اما پس از اجرای خط پدافندی امکان تامین تا 600 لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهروندان اردکان وجود دارد.

او با بیان اینکه سه راه برای تامین کمبود آب خرانق وجود دارد، افزود: راحت‌ترین راه برای تامین آب شرب خرانق حفر چاه است و مجوز آن نیز صادر شده که اگر این اجازه را بدهند مشکل آب خرانق رفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: آب منطقه‌ای استان هم مطالعات لازم در ارتباط با این چاه را انجام داده و اعلام کرده که تاثیری بر آب قنات این شهر ندارد و در صورتی که اجازه حفر داده شود این موضوع به سرعت پیگیری می شود.

علمدار به کمبود آب در روستای توت اشاره و تصریح کرد: هم اکنون تامین آب روستای توت از محل چشمه سارهای این روستا و همچنین آبرسانی سیار انجام می شود و شرکت آب و فاضلاب استان پیگیر تامین منابع مالی به منظور حفر و تجهیز یک حلقه چاه به همراه شیرین سازی و انتقال آن به منظور تامین آب پایدار این روستا است.

کد خبر: 1930
  تاریخ خبر : 1403/01/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/01/25
 روابط عمومی
 91