گزارش تصویری

هشدار آبفای یزد:

مراقب یخ زدگی و ترکیدگی کنتورهای آب باشید

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد درباره احتمال یخ‌زدگی کنتور آب در برخی مناطق شهر و استان یزد طی امشب و روزهای آینده هشدار داد.

ضیا زینی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد به مشترکین هشدار داد: با توجه به افت شدید دما و ادامه روند سرما و یخبندان در روزهای آینده،  برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب ، آنها را با عایق مناسب بپوشانند. 
 
 او افزود: عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب در پیش‌گیری از یخ‌زدگی مؤثر است و توصیه می‌شود با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعاب آب و کنتور جلوگیری شود. 
 
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا برافروختن آتش در مجاورت شیرها و لوله‌های آب خودداری کنند. 
 
زینی به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و افت شدید دما  اشاره کرد و عدم هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب، جدا سازی آب ناودان از شبکه فاضلاب و مسدود کردن دریچه‌فاضلاب توسط‌توپی‌ انسداد و یا سیفون در صورت سابقه پس‌زدگی فاضلاب را از جمله اقدامات شهروندان برای جلوگیری از خسارات احتمالی عنوان کرد.  
 
او گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه ارتباطات مردمی با شماره ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان یزد تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر: 1868
  تاریخ خبر : 1402/12/07
 روابط عمومی
 116