گزارش تصویری

مدیرعامل آبفای یزد هشدار داد؛

احتمال پس زدگی فاضلاب در یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: سرازیر شدن روان آب به شبکه فاضلاب موجب ایجاد شوک در تصفیه خانه فاضلاب می‌شود و احتمال پس‌زدگی فاضلاب را به همراه دارد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به شرایط آب و هوا در فصل پاییز و زمستان سرازیر کردن آب باران به شبکه فاضلاب باعث افزایش حجم ورودی فاضلاب به تصفیه خانه می‌شود و از آنجایی که شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع آوری فاضلاب خانگی تعریف شده، موجب پس زدگی فاضلاب می‌شود در حالی که باید روان آب‌ها باید به رودخانه، جوی و چاه‌های جذبی هدایت شوند.

او با اشاره به بارش‌ها و افت شدید دما، از مردم استان خواست در این برهه از سرما نسبت به عایق بندی کنتور و تأسیسات آب و جداسازی آب ناودان از شبکه فاضلاب اقدام کرده و از هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: در صورت سابقه پس‌زدگی روان آب‌ها، دریچه‌ فاضلاب توسط‌توپی انسداد و یا سیفون بند مسدود شود از این رو از شهروندان می‌خواهیم برای دفع آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب استفاده نکنند چرا که ظرفیت مشخصی دارد و در صورت عدم رعایت، شاهد پس زدگی و بالا آمدن آب فاضلاب در ساختمان‌ها خواهیم بود.

علمدار با اشاره به سابقه پس زدگی آب فاضلاب در سیلاب سال گذشته ناشی از اتصال ناودان‌ها به فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی به درون دریچه‌های فاضلاب از شهروندان خواست در صورت بروز مشکل برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند.

کد خبر: 1877
  تاریخ خبر : 1402/12/10
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/12/12
 روابط عمومی
 148