گزارش تصویری

آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان یزد

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر خبر داد.

داوود مخلصی مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به شرایط نامطلوب منابع آبی منطقه و ضرورت مصرف بهینه آب از سوی ساکنین استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به بیش از 360 روستا به صورت سیار با تانکر آبرسانی می شود .

او با بیان اینکه آبرسانی سیار با رویکرد تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان انجام می شود، افزود: در برخی از روستاهای استان به دلیل مشکلات کیفی ناشی از شوری آب آشامیدنی و در برخی دیگر به دلیل منابع آبی محدودی که در اختیار دارند کفایت تامین آب شرب را نداشته، و به منظور جبران کمبود، آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: در سال گذشته آب آشامیدنی مورد نیاز حدود 200 روستا در شهرستانهای اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، هرات، مروست، مهریز و میبد به صورت مداوم از طریق آبرسانی سیار تامین شده است.

مخلصی مجموع هزینه های آبرسانی سیار در سال گذشته را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این آبرسانی با بهره گیری از ناوگان آبرسانی سیار شرکت و استفاده از 14 دستگاه خودرو اختصاصی تانکر آبرسانی سیار انجام شده است.

او اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 200 هزار متر مکعب آب به صورت سیار در مناطق روستایی استان توزیع شده است و به منظور بهبود و ارتقای ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار شرکت به اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال نیاز است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر آبرسانی به روستاهای استان، به منظور یاری رسانی به سایر استانها در شرایط بحران اکیپ عملیاتی شرکت جهت آبرسانی سیار اعزام شد.

کد خبر: 1926
  تاریخ خبر : 1403/01/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/01/20
 روابط عمومی
 115