گزارش تصویری

برگزاری کارگروه برنامه‌ریزی و آمار آب و فاضلاب جنوب شرق کشور

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و بودجه از برگزاری کارگروه منطقه‌ای برنامه‌ریزی و آمار صنعت آب و فاضلاب جنوب شرق کشور به میزبانی شرکت آبفای استان کرمان خبر داد.

صالحی گفت: این کارگروه با هدف بررسی مشکلات استانهای منطقه جنوب شرق کشور در خصوص بکارگیری سامانه MIS وشاخص های ارزیابی برگزار شد.

او گفت: نقد و بررسی سیستم جدید MIS، بازنگری شاخص های ارزیابی و عملکرد، انتخاب دبیر کارگروه برنامه ریزی منطقه ای جنوب غرب از موارد انجام شده در این کارگروه بود.

وی تصریح کرد: نمایندگان آبفای یزد در این کارگروه شرکت کردند و نقطه نظرات خود را در زمینه‌های مختلف ارائه نمودند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه به اهمیت برنامه‌ریزی و جلب اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه اجتماعی ما کاهش یابد برای جبران باید هزینه زیادی کنیم. 

باقرزاده گفت: کار گروه برنامه ریزی و آمار در سطح کشوری و مناطق پنجگانه در راستای ایجاد ساز و کار مناسب برای برنامه ریزی مشارکتی در صنعت آب و فاضلاب و استفاده از دانش و تجربه همه همکاران در سراسر کشور است.

او خاطرنشان کرد: لازمه برنامه ریزی کارآمد، استفاده از آمار صحیح است و آمار باید دارای سه مشخصه یعنی "صحت، دقت و کفایت" باشد. پایه برنامه ریزی برآمار درست استوار است. برنامه ریزی واقع بینانه و بلند مدت میزان ریسک طرح ها را کاهش داده و در هزینه ها و زمان صرفه جویی می کند. 

با پیشنهاد آبفای یزد مقرر شد آئین نامه جمع آوری، ،تبادل، پردازش و انتقال داده ها به صورت جامع از سوی این شرکت تدوین و به دبیرخانه کارگروه ارائه شود.

کد خبر: 1753
  تاریخ خبر : 1402/08/01
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/09/27
 روابط عمومی
 463