گزارش تصویری

مدیرعامل شرکت آبفای یزد مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگسازی و اطلاع رسانی در حوزه مصرف آب

جلال علمدار اظهار کرد: فرهنگسازی در حوزه آب و مدیریت مصرف این مایه حیات بخش، لازمه‌ی گذر از تنش آبی و فصول کم آب است.

جلال علمدار مدیر عامل آبفا در نشستی که به مناسبت 11 دیماه سالروز تاسیس شرکت های آب و فاضلاب با حضور کریمی مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد و معاونین آن مرکز برگزار شد، گفت: در حال حاضر در استان یزد بیش از 250 پروژه آبرسانی در حال اجرا است که بخشی از آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های صنعتی استان با شرکت آبفای یزد در زمینه جذب اعتبار قدردانی کرد و گفت: این شرکت توانست در سال مالی گذشته بالغ بر 760 میلیارد تومان اعتبار عمرانی جذب کند که تمام این مبلغ برای پروژه های شرکت آبفا هزینه می‌شود.

او به احداث و توسعه زیرساخت آبرسانی طرح های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و از احداث بیش از 50 کیلومتر خط انتقال آب در سایت‌های این طرح خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی شرکت آبفای یزد، تامین آب پایدار و توزیع آب شرب و بهداشتی بین مشترکین و همچنین گذر از فصول کم آب سال است که این امر جز با مشارکت مردم در مصرف صحیح آب آشامیدنی به دست نمی آید.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز در این نشست با اشاره به لزوم پوشش قوی عملکرد شرکت آبفای یزد در شبکه های رادیویی و تلویزیونی گفت: در حال حاضر اقدامات مطلوبی در زمینه آگاه سازی شهروندان نسبت به عملکرد شرکت آبفا انجام شده است اما ضرورت دارد تا اطلاع‌رسانی گسترده‌تری در این زمینه انجام شود.

کریمی افزود: در سال جاری، بخشی از عملکرد شرکت آبفای یزد در قالب موشن‌گرافی، تیزر، زیرنویس و گزارش های خبری به اطلاع مخاطبان رسیده است همچنین در خصوص چند پروژه بزرگ این شرکت به صورت زنده اطلاع رسانی شده است.

او با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان گفت: بسیاری از مردم با چالش های تامین آب و نگهداری از تاسیسات آبرسانی آن هم در شرایط کم‌آبی آشنا نیستند که ضرورت دارد با تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی آگاهی مردم را در این خصوص افزایش داد.

کریمی یادآور شد: جهاد آبرسانی نیز موضوعی است که در معاونت های سیما، صدا و خبر صداوسیمای مرکز یزد به آن پرداخته می‌شود اما این امر نیازمند فرهنگسازی در حوزه مدیریت مصرف آب نیز می باشد.

در پایان معاونین شرکت آبفای یزد به بیان چالش های حوزه خود در زمینه آبرسانی پرداختند و معاونین صدا و سیمای مرکز یزد هم در خصوص نحوه اطلاع رسانی عملکرد شرکت آبفا به شهروندان در حوزه مدیریت خود توضیحاتی را ارائه دادند.

کد خبر: 1815
  تاریخ خبر : 1402/10/12
 روابط عمومی
 599