گزارش تصویری

مدیرعامل شرکت آبفای یزد مطرح کرد:

گسترش ١٨٨ کیلومتری شبکه آبرسانی استان در سال گذشته / ٧٠٠ میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم

جلال علمدار گفت: در سال ١۴٠١، گسترش شبکه توزیع آب شرب در استان یزد ١٨٨ کیلومتر بوده که ٢٠ درصد از سال ١۴٠٠ بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: به منظور تامین آب پایدار برای مشترکان شهری و روستایی استان، در سال گذشته ٢٣ حلقه چاه حفر، ۴٩ حلقه چاه تجهیز و ۴ ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

او تصریح کرد:  چندین مخزن آب شرب از جمله فدک، غدیر خیرآباد، باغ خان و صفاییه نیز در حال ساخت است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد. با ورود این مخازن به مدار آب شرب استان، بیش از ١٧۵ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخایر آب شرب استان افزوده می شود. 

علمدار اضافه کرد: در راستای مدیریت مصرف و رصد آب ورودی به شبکه توزیع شهر یزد، چهار شیر گلوب با قطر های ۶٠٠ و ٨٠٠ میلی متر در این شبکه‌ نصب شده است. 

وی به اهمیت جلوگیری از هدررفت آب اشاره کرد و گفت: تعویض هفت هزار کنتور خراب و نصب ٣٠٠ شیر پدالی در اماکن عمومی از جمله فعالیت های شرکت آبفا برای کاهش هدر رفت آب است. همچنین ٧٨٠ کیلومتر از شبکه توزیع آب در استان توسط تیم کارشناسی نشت یابی و ترمیم شده است. 

مدیرعامل آبفای استان یزد به جذب ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد با جذب اعتبارات لازم در سال جاری، پروژه های شرکت آبفای استان با سرعت بیشتری در مسیر بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر: 1730
  تاریخ خبر : 1402/06/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/08/10
 روابط عمومی
 403