گزارش تصویری

آبرسانی سیار به نیمی از روستاهای استان

مدیرعامل آبفای یزد از آبرسانی سیار به 320 روستا از 650 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای یزد گفت: استان یزد هزار و 117 روستا دارد که از این تعداد 650 روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند و آب شرب مورد نیاز نیمی از آنها به صورت سیار تامین می شود.
وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر مترمکعب آبی که به روستاهای استان ارسال می شود 150 هزار تومان است اما تلاش می کنیم به هر قیمتی نیاز آب شرب روستاها را تامین کنیم.
علمدار با اشاره به روحیه صرفه جویی در بین مردم استان به ویژه روستاییان گفت: امسال تلاش می کنیم که برخی از روستاهایی که تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارند اما نیاز مبرم به آب دارند نیز به این مجموعه اضافه شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار کرد: تامین آب و خدمات رسانی به روستا ها در دستور کار قرار دارد و با توجه به تفاهم نامه جدید و مصوبات قرارگاه محرومیت‌زادیی امام حسن مجتبی (ع)  آبرسانی به روستا ها و مناطق محروم استان یکی از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان یزد است.
وی ادامه داد: برخی از روستاها به دلیل داشتن منابع آبی داخلی شامل طرح آبرسانی نبودند اما عملیات شبکه آبرسانی به آن ها آغاز شده است به طوری که 57 روستای شهرستان بهاباد در بخش آسفیج با پیشرفت 88 درصدی در زمره طرح آبرسانی قرار گرفته اند.

 

کد خبر: 1645
  تاریخ خبر : 1402/04/27
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/04/28
 روابط عمومی
 692