گزارش تصویری

بهینه‌سازی خدمات و فعالیت‌های آبفا، دستاورد سامانه جدید MIS

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب استان یزد از به‌کارگیری سامانه جدید مدیریت اطلاعات (MIS) در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، آرش صالحی گفت: سامانه جدید مدیریت اطلاعات این شرکت در سال 1401 طراحی و رونمایی شد و از ابتدای سال جاری به‌عنوان سامانه اصلی، مورداستفاده دفتر آمار شرکت آب و فاضلاب استان یزد قرار گرفت.
 
او مزیت این سامانه نسبت به سامانه پیشین را تسهیل و افزایش سرعت فرآیند ثبت داده ها و استخراج اطلاعات دانست و به امکانات در حال توسعه این سامانه مانند ارائه گزارش‌های کاربردی‌تر و تحلیل جامع تر اطلاعات اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: داده‌های مربوط به انشعابات و مشترکین، تولید و مصرف آب، لوله‌گذاری (توسعه و اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب و فاضلاب) و غیره در این سامانه ثبت و گزارش های مورد نیاز استخراج می گردد.  

صالحی در ادامه از تهیه گزارش فصلی مقایسه عملکرد و بودجه خبر داد و گفت: در این گزارش، عملکرد امور آب و فاضلاب یزد و شهرستان‌ها در فصل بهار 1402 ، با بودجه مصوب و همچنین عملکرد سال گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. 

وی افزود: این گزارش مقایسه ای قرار است بصورت ماهیانه تهیه گردد . 

او همچنین به یکپارچه سازی سامانه های ثبت اطلاعات شرکت اشاره کرد و افزود:  برای جلوگیری از مغایرت و تفسیر متفاوت اقلام آماری و عدم ثبت اطلاعات یکسان در چندین سامانه ، کلیه اقلام آماری موردنیاز شرکت تعریف و همسان سازی گردید و سامانه های مرجع مشخص شد تا اطلاعات پس از بررسی و تایید در سامانه اطلاعات مدیریت (MIS) متمرکز گردد . 

گفتنی است سامانه MIS یا مدیریت اطلاعات، وظیفه جمع‌آوری، کنترل و پایش داده‌ها و اطلاعات موردنیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را بر عهده دارد و به مدیران و کارشناسان شرکت برای بهینه سازی فعالیت ها یاری می رساند.

کد خبر: 1696
  تاریخ خبر : 1402/05/29
 روابط عمومی
 778