گزارش تصویری

آیین کلنگ زنی فاز دو مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضرآباد یزد برگزار شد

آیین کلنگ زنی فاز دو مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضرآباد با حضور استاندار ،نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه و فرماندار خضرآباد ، مدیر عامل شرکت آبفا و جمعی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : محمدعلی طالبی استاندار یزد در این مراسم ، با اشاره به اینکه تامین آب یکی از مهمترین خواسته‌های مردم خضرآباد است گفت: توسعه زیرساخت‌های خضرآباد نقش مهمی در بازگشت جمعیت شهری یزد به روستاها دارد.

طالبی با اشاره به اینکه جدیت بسیار خوبی در ارتباط با اجرای پروژه‌های اولویت دار استان یزد در حوزه آب وجود دارد اظهار داشت: به حمدالله شرکت آب و فاضلاب استان یزد در طول چند ماه گذشته توانسته تعامل و همراهی بسیار خوبی در عناصر تاثیرگذار استان در حوزه آب ایجاد کند.

وی با تقدیر از کمک‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله آب استان یزد تصریح کرد: پس از گذشت دو سال از فاز نخست این خط، امروز شاهد عملیات کلنگ‌زنی فاز دوم آن هستیم .

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تامین آب برای روستاهای بخش خضرآباد از مهم ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم و مسئولان این منطقه بوده است گفت: شرایط کشور و مالی دولت و پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را همه می‌بینند ولی خدماتی که در حوزه مناطق روستایی به ویژه در حوزه‌های زیربنایی انجام می‌شود هیچ زمانی متوقف نشده و هر روز شاهد انجام پروژه‌های مختلفی هستیم.

طالبی بیان کرد: ایجاد پروژه‌های زیرساختی در نقاط روستایی به ویژه در بخش خضرآباد به دلیل نزدیکی به مرکز استان یزد، می‌تواند به رفع مشکلات یزد کمک شایانی داشته باشد.

وی نقش خضرآباد در بازگشت جمعیت به روستاها از مرکز استان را بسیار مهم دانست و گفت: خضرآباد می‌تواند منطقه بسیار خوبی باشد تا برای مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن مجلس شورای اسلامی  در آیین کلنگ زنی فاز دو مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضرآباد با بیان اینکه تلاش برای بهبود وضعیت مردم در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، گفت: نبود امکانات در روستاها زمینه مهاجرت به حاشیه شهرها را تقویت می‌کند.

محمدصالح جوکار به مشکلات اقتصادی و رکود و تورم حاکم بر بازار اشاره کرد و اظهار داشت: باید شرایطی به وجود آید که قدری از فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم کاسته شود.

وی تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این پروژه در آستانه دهه مبارک فجر برای مردم منطقه خضرآباد حائز اهمیت بوده که انشاالله بتواند قدری از مشکلات این منطقه را بکاهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته ما بسیاری از مایحتاج زندگی خود را از روستاها تامین می‌کردیم ولی امروز متاسفانه حتی آب روستاها را از شهرها تامین می‌کنیم و این اصلا مناسب نیست.

جوکار با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب در روستاها سبب خالی شدن این مناطق می‌شود گفت: انشاالله خط انتقال آب بخش خضرآباد مشکلات این منطقه در حوزه آب را رفع می‌‌کند و مردم با مشکلات کمتری در حوزه تامین آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین آب یکی از درخواست‌های اصلی مردم این منطقه است گفت: البته منطقه خضرآباد نیازهای اساسی دیگری هم دارد که باید سایر مسئولان نسبت به این موضوع مهم توجه لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد در آیین کلنگ زنی فاز دو مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضرآباد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دو آبرسانی به خضرآباد گفت: پروژه آبرسانی به 40 روستای یزد اسفندماه با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری می‌شود

اصغر ریاضتی اظهار داشت: در مجموعه استان یزد در حال انجام پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات به 500 روستا با اعتبار بالغ بر 400 میلیارد تومان از منابع ماده 56 و اعتبارات جاری شرکت هستیم .

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته که به مرور زمان از این پروژه‌ها بهره‌برداری شود و نخستین مورد آن ابتدای اسفند است که توسط وزیر نیرو طرح آبرسانی 40 روستا با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد به پروژه فاز دوم آبرسانی به خضرآباد اشاره کرد و گفت: در فاز نخست این پروژه بالغ بر 25 کیلومتر لوله کشی و یک هزار متر مکعب مخزن ذخیره در سال 97 ایجاد شد.

ریاضتی تصریح کرد: در فاز دوم هم در طول دو ماه گذشته و با توجه به تاکید دکتر جوکار فعالیت اجرایی شروع شده و در حال فعالیت هستیم.

وی تصریح کرد: مجموع فاز دوم این پروژه شامل 44 کیلومتر خطوط آبرسانی، دو هزار و 500 متر مکعب مخزن و 9 باب ایستگاه پمپاژ هست که مجموعا 25 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، دو میلیارد تومان از منطقه خضرآباد تامین شده که مجموعا 12 میلیارد از کل اعتبار پروژه را شامل می‌شود.

ریاضتی گفت: سیمان این مجموعه با کمک دکتر جوکار از بنیاد حواله‌ای دریافت شد و به صورت رایگان در اختیار مجموعه قرار می‌گیرد و مابقی اعتبارات هم از منابع جاری شرکت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عملیات آبرسانی به چهار  روستا در این محل ابتدای اسفند ماه و چهار روستای دیگر اردیبهشت‌ ماه  بهره برداری می‌شود و سایر روستاهای باقی مانده این پروژه هم تا پایان شهریور سال آینده تکمیل می‌شوند.

 

.

کد خبر: 898
  تاریخ خبر : 1399/11/08
 روابط عمومی
 1522