گزارش تصویری

جمعیت شناورعامل اصلی مشکلات کم‌آبی درروستاها / توزیع آب اولویت اصلی شرکت آبفای استان

جلسه مدیریت بحران شرکت آبفا با حضور مدیرکل بحران استانداری یزد و با موضوع بررسی تنش های آبی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ علمدار مدیرعامل شرکت آبفای یزد در جلسه مدیریت بحران این شرکت گفت: در شرایط اقلیمی یزد و با فرارسیدن فصل تابستان ، تنش آبی در استان به‌ویژه در تعدادی از روستاهای اطراف آغاز شده است.
وی افزود: در حال حاضر برای کم کردن تنش آبی در سطح شهرها و روستاهای استان با برنامه ریزی و تلاش کارکنان شرکت آبفا اقدامات گسترده ای در حال انجام است، اما این امر به تنهایی کافی نبوده و نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.
او با تاکید بر نقش مردم در بهره وری و بهینه سازی مصرف آب افزود: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب هستیم.
علمدار با اشاره به نقش رسانه ها در رفع بحران کم آبی گفت: استفاده بهینه از منابع آبی، افزایش بهره وری و مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب، باید به کمک رسانه ها به بهترین شکل فرهنگ سازی شود.
وی در ادامه به جمعیت شناور در روستاها به‌ویژه در فصل تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: عمده مشکلات تنش کم‌آبی در روستاها، سفر مردم به ییلاقات در اواخر هفته و استفاده بی رویه ازآب است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان یزد با بیان اینکه امسال بالغ بر 30 حلقه چاه آبی در سرتاسر استان حفر شده است افزود: منابع آبی قابل برداشت نسبت به جمعیت استان محدود است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی و هشدار به انشعابات پرمصرف، از مصرف بی‌رویه آب در استان کویری یزد جلوگیری کنیم.
علمدار تاکید کرد: همچنین از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات نیز درخواست داریم اهمیت صرفه جویی و شیوه صحیح مدیریت مصرف را محور سخنرانی های خود قرار دهند. وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی، ما آبرسانی است، افزود: وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان توزیع آب است و همکاران ما برای تحقق این امر با تلاش شبانه روزی از هیچ امکانات، تجهیزات و خدماتی دریغ نمی کنند.

کد خبر: 1589
  تاریخ خبر : 1402/03/29
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/03/29
 روابط عمومی
 522