گزارش تصویری

مصرف ۲۰ درصد آب شرب استان در کولر‌های آبی

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: با نصب سایه بان برای کولرها معادل ۱۵ حلقه چاه به شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب کمک خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ سیاوش پاکدل مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع  و آب  بدون درآمد شرکت آبفای یزد در گفت و گو با بخش خبری شبکه یزد گفت: امسال در مرکز استان با افزایش ۹ درصدی مصرف آب مواجه هستیم که یکی از دلایل آن گرمای فوق العاده‌ای است که نسبت به شرایط نرمال وجود دارد.
وی افزود: کولر‌های آبی از پرمصرف‌ترین لوازم مصرف کننده آب در فصل گرم هستند به طوریکه ۲۰ درصد از کل تولید سالانه آب در بخش شرب و بهداشت استان یزد در کولر‌های آبی  مصرف می‌شود.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع  و آب بدون درآمد  شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: یکی از دلایل مصرف زیاد آب در کولر‌های آبی، قرار گرفتن آن‌ها در معرض مستقیم نور آفتاب است و با توجه به اینکه اکثرا رنگ تیره دارند، سقف و بدنه کولر آبی گرم شده و دما در سقف کولر به ۷۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.
وی اظهار داشت: دمای کولر آبی با نصب سایه بان تا حدود ۲۵ درجه کاهش می‌یابد و از میزان مصرف آب آن نیز تا ۲۰ درصد کاسته می‌شود

 

کد خبر: 1627
  تاریخ خبر : 1402/04/19
 روابط عمومی
 752