گزارش تصویری

شمارش معکوس برای شناسایی انشعابات غیر مجاز در اشکذر

درنشست بخشدار مرکزی اشکذر،معاونت خدمات مشترکین آبفا استان و رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان اشکذر با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر، انشعابات غیرمجاز آب شرب در شهرستان اشکذر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ رئیس اداره آبفا شهرستان اشکذر گفت: درنشست صمیمی با حضوردادستان عمومی و انقلابی شهرستان اشکذر، معاونت خدمات مشترکین آبفا استان و رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان اشکذر مسائل آبی شهرستان با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم بررسی شد.
وی افزود: طی این نشست گزارش تکمیلی در خصوص آب شرب روستاهای دهستان رستاق به صورت کامل ارائه و بررسی شد .
مدیر اداره آبفا اشکذر در ادامه عمده چالش آبی در این منطقه را وجود انشعابات غیر مجاز دانست و گفت: به همین منظور از روز دوشنبه مورخ ۵ تیرماه سال جاری، تیم عملیاتی به همراه دستگاه پایش شناسایی شبکه غیرمجاز آب در منطقه رستاق مستقرو فعالیت خود را جهت شناسایی انشعابات غیر مجاز آغازمی کند.
وی اظهار داشت: استفاده از انشعابات غیر مجاز علاوه بر تضییع حقوق شهروندی موجب افت فشار آب شرب و بروز خسارت به شبکه توزیع آب می‌شود.
زارع بیدکی، دادستان اشکذرنیز دراین نشست با تاکید بر اهمیت شناسایی و رفع انشعابات غیر مجاز و مدیریت فرایند تامین و توزیع آب،گفت: تعداد انشعابات غیرمجاز و دستکاری در تاسیسات آب و فاضلاب به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با قاطعیت با عاملان آن برخورد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مدیران و افراد متولی در زمینه انشعابات غیرمجاز نیز باید بدانند که رعایت دقیق قوانین و محاسبه تخلفات در هر شرایطی لازم است و کوچکترین اهمالی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: موضوع انشعابات غیرمجاز و سرقت آب در شهرستان به صورت ویژه رسیدگی و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
ملانوری بخشدار مرکزی اشکذر در ادامه افزود : خدمت رسانی به روستا‌ها باید در اولویت باشد چرا که این خدمات باعث ماندگاری و رونق کسب و کار در این مناطق شده و سبب تشویق به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود.
وی بیان کرد: با شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز در کمترین زمان ممکن آب به کلیه روستا‌ها رسیده و این امر رضایت مردم را در پی خواهد داشت که کلیه شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی آمادگی همکاری و همراهی دارند.

 

کد خبر: 1608
  تاریخ خبر : 1402/04/07
 روابط عمومی
 718