گزارش تصویری

مصرف روزانه ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه در شهرستان بافق

جلسه مدیریت بحران اداره آبفای شهرستان بافق به منظور بررسی مسائل آبی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در جلسه مدیریت بحران اداره آب و فاضلاب بافق گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان در شهرستان بافق تا حدودی با تنش آبی روبه رو هستیم که با تلاش و اقدامات به موقع مدیران و پرسنل آبفای بافق، درصد عمده ای از مسائل تامین آب این شهرستان برطرف شد.
وی افزود: در حال حاضر از 26 حلقه چاه، روزانه 180 لیتر آب در ثانیه تولید که این مقدار نسبت به آب مصرفی مردم محدود می باشد.
علمدار در ادامه به افزایش روزانه 60 لیتر آب انتقالی برثانیه در چند روز اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت آب و مصرف روزانه مردم به میزان 250 لیتردر ثانیه، مقدار آب انتقالی را از 40 لیتر در ثانیه به 100 لیتر در ثانیه فزایش دادیم . 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: درصورتی که سال گذشته نیز مصرف آب در فصل تابستان ۲۰۰ تا ۲۱۰ لیتر بر ثانیه درشهرستان بوده است.
وی با بیان اینکه دو حلقه چاه در این شهرستان به زودی تجهیز می شود،افزود: تا پایان هفته روزانه 28 لیتر آب در ثانیه به حجم ذخایر آب تولیدی اضافه خواهد شد.
علمدار در ادامه نیز به انشعابات پر مصرف اشاره کرد و گفت: مشترکین پرمصرف در وهله اول شناسایی و به آن‌ها تذکر و اخطار داده خواهد شد. 
وی در پایان نیز تاکید کرد: مصرف آب از سوی خانه باغ‌ها کنترل و درصورت پرمصرف بودن، قطع خواهد شد.

 

کد خبر: 1605
  تاریخ خبر : 1402/04/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/04/06
 روابط عمومی
 809