گزارش تصویری

حضور مدیر عامل شرکت آبفای یزد در هجدهمین مانور سراسری زلزله

مدیر عامل شرکت آبفای یزد ، صبح امروز در مانور سراسری زلزله که با هدف ارتقا ایمنی و آمادگی دانش آموزان در مقابل خطرات بلایای طبیعی و زلزله و کاهش اثرات خطر پذیری آن در دبیرستان مومنین برگزار شد ، حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی ، مدیر عامل شرکت آبفا در بین دانش آموزان با اشاره به این که زلزله یک بحث طبیعی است و از آن گریزی نیست افزود : یکی از بهترین راه های مقابله این است که خودمان را به وسیله ی دانش و استعدادهایی که خداوند به ما داده در برابر تمام خطرات ایمن سازیم .

اسلامی اظهارداشت : در زمان زلزله و بر حسب میزان شدت آن ، احتمال تخریب شبکه های آب شهری ، ساختمان ها و ... وجود دارد و در این شرایط مسئولین شهری باید توانایی تامین تیاز های آنی و ضروری از جمله آب ، برق،گاز و ... را داشته باشند .

وی یکی از مسائل اساسی در زمان بحران را  بحث تامین آب برشمرد و خاطرنشان کرد : در زمان وقوع زلزله شرکت آبفا به عنوان متولی تامین آب سالم و بهداشتی در شبکه ی شهری وظیفه ی خود را به درستی انجام خواهد داد  .

مدیر عامل شرکت آبفا یادآور شد : در شهر یزد حدود 300 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب شرب با توانایی تامین 36 ساعت آب در شبانه روز وجود دارد که در ساخت این مخازن تمام موارد ایمنی و مهندسی رعایت شده که در برابر زلزله مقاوم است  و ان شاا.. می توانیم در مواقع اضطراری آب شرب شهروندان را تامین نماییم .

اسلامی داشتن تمهیدات لازم برای کاهش شدت خسارات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود : ما باید قبل از وقوع حادثه پیش بینی های لازم برای کاهش آسیب های انسانی و تخریب ساختمان را انجام دهیم .

اسلامی ادامه داد : باید بر تمام مراحل ساخت یک ساختمان از مرحله ی طراحی تا پایان کار  نظارت صحیح وجود داشته باشد تا ساختمان های ما در برابر زلزله مقاوم باشد .

وی در پایان گفت : امیدواریم شما دانش آموزان عزیز  خوب درس بخوانید و در آینده با برنامه ریزی صحیح  و علم و دانش در تمام مدیریت های شهری ، موثر و کارا باشید .

هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی  با شعار 'مدرسه ایمن، جامعه تاب آور'  صبح امروز به طور هم زمان در مدارس استان یزد برگزار شد .

 

 

کد خبر: 292
  تاریخ خبر : 1395/09/15
 روابط عمومی
 985