گزارش تصویری

حفاظت از کنتور آب در برابر یخ زدگی ، توسط مشترکین امری ضروری است

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا گفت : با توجه به آغاز فصل زمستان و ادامه روند سرما ویخبندان ، حفاظت از کنتور و تاسیسات آب جهت جلوگیری از یخ زدگی و خسارات احتمالی توسط مشترکان ضروری می باشد .

به گزارش روابط عمومی این شرکت سیاوش پاکدل اظهارداشت : ترکیدگی کنتور ها علاوه بر وارد کردن خسارت ناشی از تخریب ساختمان ، منجر به هدر روی حجم بسیار زیادی آب نیز می شود که جلوگیری از این امر به وسیله ی روش های بسیار ساده قابل پیشگیری می باشد .

پاکدل تنها روش کارآمد جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور را ، عایق بندی مناسب آن  عنوان کرد .

وی در ادامه بهترین روش جهت حفاظت از کنتور آب را استفاده از خاک اره عنوان کرد ، به این ترتیب که داخل حوضچه کنتور را از کف حوضچه تا درب حوضچه با کیسه ی نایلون در بسته محتوی خاک اره پر نموده و در انتها با قرار دادن یک نایلون بزرگ زیر درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه کنتور جلوگیری نماییم .

وی استفاده از البسه ، پتوی کهنه ، پشم شیشه ی فویل دار و حتی قرار دادن موکت داخل حوضچه کنتور  را از دیگر روش های مؤثر جهت جلوگیری از سرمازدگی کنتور معرفی کرد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد هم چنین عایق بندی لوله های آب بدون حفاظ را دارای اهمیت دانست و ادامه داد : معمولاً ترکیدگی لوله های آب ، در هنگام شب که بیشترین برودت هوا وجود دارد و آب نیز در لوله ها ساکن است اتفاق می افتد .

وی در رابطه با اقدامات انجام شده بعد از یخ زدگی کنتور خاطرنشان کرد  : در صورت یخ زدگی کنتورهای آب ، شهروندان از به کار بردن شعله مستقیم و یا ریختن آب جوش روی آن خودداری و فقط از حرارت غیرمستقیم مانند سشوار جهت آب کردن یخ کنتور  استفاده نمایند .

 سیاوش پاکدل یادآور شد : حفاظت از کنتور های دیواری باید به صورت جدی تری انجام گیرد چرا که احتمال ترکیدگی این کنتور ها نسبت به کنتورهای زمینی بسیار بیشتر می باشد، هم چنین منازل غیر مسکونی  و اماکن تجاری به دلیل عدم استفده از آب در شب بیشتر در معرض این خطر قراردارند .

کد خبر: 148
  تاریخ خبر : 1394/09/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/09/16
 روابط عمومی
 792