گزارش تصویری

پیشرفت ۲۰ درصدی طرح رینگ شهری یزد

مدیر طرح رینگ شهری یزد: ۱۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب این طرح تا هفته آینده وارد مدار شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد،محمدی مدیر طرح رینگ شهر یزد گفت: طرح رینگ شهر یزد با برآورد اولیه ۲ هزار میلیارد تومان و حجم عملیاتی احداث ۱۶۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۱۶۷ کیلومتر خطوط انتقال شبکه انتقال آب از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح افزود: تاکنون خطوط انتقال ۱۴ درصد پیشرفت داشته که شامل ۲۳ کیلومتر بوده و قرار است تا چند روز آینده ۱۰ کیلومتر فاز اول این طرح شامل چهارراه پژوهش و بلوار شهید قندی تا بلوار شهید دشتی و پاسداران وارد مدار شده و به بهره برداری برسد.

مدیر طرح رینگ شهری ادامه داد: این طرح با هدف تامین و ذخیره سازی آب شرب و بهداشت و توزیع عادلانه آب در سراسر شهر و متعادل سازی شبکه از لحاظ فشار آب انجام می‌گیرد.

محمدی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال آینده، ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشد.

میرحسینی ناظر مخازن طرح رینگ هم گفت: این طرح شامل هشت باب مخزن با حجم ۱۶۱ هزار متر مکعب در نقاط مختلف شهر است و تاکنون دو مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی و ۵ هزا رمترمکعبی به اتمام رسیده است.

مدیر طرح رینگ شهری یزد گفت:ده کیلومتر طرح رینگ شهری به اتمام رسیده است که مسیر اول طرح از مخزن غدیر تا چهارراه پژوهش و مسیر دوم میدان توحید تا چهارراه ریاضی و بلوار شهید قندی و عبورعرضی از پاسداران انجام شد  و وصل لوله‌های موجود در مسیر انجام شدو البته تا بلوار دشتی نیز طرح اجرایی می‌شود.

محمدی افزود:این ده کیلومتر تست‌های آن انجام  و بزودی وصل شبکه می‌شود وتوزیع آب انشالله بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیرآلات تنظیم فشار در مسیر نصب  وفشار روی استاندارد تنظیم می‌شود ادامه داد: دیگر مشکل افت فشار آب با اجرای این طرح  نخواهیم داشت.

کد خبر: 1531
  تاریخ خبر : 1402/02/06
 روابط عمومی
 605