گزارش تصویری

کارگاه آموزشی بین­‌المللی «سواد رسانه‌ای آب» ویژه فعالان رسانه/حضور مدیر روابط عمومی شرکت آبفای یزد در کارگاه بین المللی سواد رسانه ای آب

کارگاه آموزشی بین­‌المللی «سواد رسانه‌ای آب» به همت مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری و همکاری وزارت نیرو در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب  استان یزد؛ کارگاه آموزشی بین­‌المللی باعنوان «سواد رسانه‌ای آب»، با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه با هدف ارتقا سواد آن ها در خصوص آب در پنج محور مختلف آغازشد.

در این کارگاه، رسانه ها با تکنیک‌های مهم یک خبرنگار موفق در اطلاع‌رسانی حوزه آب به مدرسی "جنیفر بولز" مدیر اجرایی بنیاد آموزش آب از امریکا و "امیدعلی مسعودی" استاد دانشگاه و رئیس انجمن ملی سواد رسانه‌ای ،"کوهن وِربیست" متخصص برنامه‌ریزی از دبیرخانه IHP- یونسکو و "داودرضا عرب" مدرس دانشگاه، مدیر موسسه پژوهشی مهندسی راهبرد دانش پویا به موضوع «تغییرات اقلیم و اثرات آن بر منابع آب» می‌پردازند.آشنا می شوند.

«مدیریت تعارضات اجتماعی در بخش آب»  نیز از دیگر موضاعاتی است که از سوی "فرزاد غلامی" عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه تهران و مدیرگروه ارتباطات محیط زیست انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات" و "احمد البوسعیدی" محقق دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان، دپارتمان مهندسی خاک، آب و کشاورزی و دانشکده علوم کشاورزی و دریایی آموزش داده می شود.

همچنین کارگاه آموزشی «وضعیت آب‌های تجدیدپذیر در ایران و جهان و بررسی چالش‌ها و راهکارهای آن با معرفی مدل‌های موفق و ناموفق» از سوی "بنفشه زهرایی" دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران و "سارانتویا زانداریا" متخصص برنامه‌ریزی و سرپرست پروژه آب برای سکونتگاه‌های انسانی و دپارتمان علوم آب، دبیرخانه IHP- بخش علوم طبیعی، یونسکو تدریس می‌شود.

«نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف» یکی از  موضوعاتی است که در روز پایانی کارگاه به مدرسی "عباس کشاورز" معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی آب و اتاق بازرگانی ایران و "علی سیدزاده" مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بررسی و تحلیل می شود.

گفتنی این دوره آموزشی به مدت 3 روز از تاریخ 19 تا 21 اردیبهشت ماه در تالار فردوسی پژوهشگاه نیرو واقع در تهران در حال برگزاری است وضیاء زینی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این کارگاه آموزشی بین المللی حضور دارد.

کد خبر: 1544
  تاریخ خبر : 1402/02/20
 روابط عمومی
 395