گزارش تصویری

مدیرعامل آبفای استان یزد:

با نصب سایبان بر روی کولر آبی، روزانه 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنید

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با اشاره به این که هر دستگاه کولر آبی سالانه به طور میانگین ۴۵ مترمکعب آب مصرف می کند گفت : اگر بر روی هر دستگاه کولر آبی سایه بان نصب شود، روزانه حدود ۲۰ درصد در مصرف هر دستگاه کولر صرفه جویی می شود.

گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :‌ اصغر ریاضتی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب ( یکم تا هفتم تیرماه) در نشست  با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳۰ درصد شبکه های این ماده حیاتی استان فرسوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، اظهار داشت : اصلاح شبکه ها با هدف جلوگیری از هدر رفت و مسایل بهداشتی در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

ریاضتی افزود :‌ اصلاح شبکه های فرسوده برای هر کیلومتر در بافت شهری ۱۰ میلیون ریال و روستایی هفت میلون ریال هزینه دارد.

وی اظهار کرد: سالانه بر اساس بودجه و امکانات بخشی از شبکه های فرسوده اصلاح و بازسازی می شود و امسال حدود ۹۰ کیلومتر در دستور کار این شرکت قرار دارد

ریاضتی در ادامه از تداوم پدیده خشکسالی به دلیل کاهش بارندگی در استان نسبت به دهه های اخیر خبر داد و تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی منابع آب های زیرزمینی شامل چاه‌ها و قنات هم با کاهش دبی روبروست.

وی  افزود: میانگین بلندمدت بارندگی‌های در  سال‌جاری  نسبت به سال قبل آن ۲۴ درصد کاهش  دارد

ریاضتی بر مدیریت بهینه مصرف آب تاکید کرد و ادامه داد: با صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف آب می توان از تابستان سال‌جاری را بدون چالش عبور کرد.

وی توزیع عدالت کیفیت آب و شرب و بهداشتی در شهرستان‌های استان را از اولویت این شرکت بیان کرد و گفت:در این راستا عملیات اجرای طرح رینگ آب شهر یزد با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد.

وی با بیان اینکه یکسان سازی کیفیت آب در نقاط مختلف شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: با بهره برداری از طرح یادشده  زمینه ارتقای کیفیت آب این شهر و رضایت مردم را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد  تاکید کرد که شاخص برخورداری استان یزد به لحاظ آب شهری ۹۹.۸ درصد است که نشان از تلاش استان در این زمینه دارد.

به گفته ریاضتی شاخص برخورداری استان در بخش فاضلاب قبل از افتتاح تصفیه خانه بافق با حضور وزیر نیرو ۲۷ درصد بود اکنون این شاخص در شهرستان بافق به ۷۵ درصد و در استان یزد به ۳۲ درصد رسیده است

وی از افتتاح تصفیه خانه شهرستان‌های یزد و میبد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ۲ تصفیه خانه شاخص استان در بخش فاضلاب رشد قابل توجه ای خواهد داشت.

وی  افزود:  براساس پیمایشی که اداره ها و دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت از ۱۰۰ درصد کولرهای آبی، ۷۸ درصد سایه بان  دارد

مدیرعامل شرکت آبفا یزد تصریح کرد: طبق صورت جلسه  کارگروه سازگاری با کم  آبی، نصب سایه بان برای کولرهای اداره ها الزامی است

شرکت  آب و فاضلاب یزد در حال حاضر افزون بر ۵۵۰ هزار فقره انشعاب در استان را تحت پوشش دارد .

کد خبر: 995
  تاریخ خبر : 1400/04/08
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/04/08
 روابط عمومی
 1265