گزارش تصویری

بازدید معاون هماهنگی،نظارت اقتصادی وزیربنایی معاون اول رئیس جمهور از پروژه‌های آب‌رسانی به یزد

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بر اولویت قرار دادن اجرای خط پدافندی یزد جهت جبران کسری نیاز آبی استان و رفع تنش آبی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :جلال علمدار سرپرست شرکت آبفا ضمن ابراز تأسف در خصوص جان باختن تعدادی از همشهریان در حادثه واژگونی قطار مسافربری مشهد به یزد گفت:امروز استان یزد تشنه‌تر از هرروز دیگر است و نیاز به  چاره‌ای اندیشی دار دودر پیک مصرف  مقدار900 لیتر بر ثانیه روزانه کمبود آب‌داریم  و شرکت آبفا با مشکل تأمین آب شرب مواجه شده است لذا پیش‌بینی می‌گردد تابستان سختی پیش رو داشته باشیم.

در ادامه محمدهادی زاهدی وفا معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در بازدید از طرح‌های آبی استان با تأکید به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی و تأمین آب پایدار در استان یزد و همچنین بر اجرای خط پدافند یزد تأکید جدی نمود و افزود: این پروژه علیرغم تأخیری که داشته است باید در اولویت قرار بگیرد دولت نیز با مشارکت بخش خصوصی  برای حل مشکلات آبی استان همراه مدیران خواهد بود.

وی بابیان اینکه 4 استان یزد،خوزستان،چهارمحال بختیاری و اصفهان با محدودیت جدی آب روبرو هستند اظهار داشت:برای این ۴ استان کشور،برنامه‌های خاص کوتاه‌مدت در نظر گرفته‌شده  و باید ناهماهنگی، آسیب‌شناسی و کم‌کاری‌های گذشته بررسی و مدیریت بیشتری صورت بگیرد.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: با اعلام آمادگی برای اجرای انتقال‌ خط دوم آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به استان اظهار امیدواری کرد وامید است با همکاری و همراهی همه مدیران استان و وزارت نیرو بتوانیم به مردم استان این اطمینان را بدهیم که ازلحاظ تأمین آب شرب دچار بحران نخواهند شد.

لازم به ذکر است این بازدید از پروژه‌های رینگ آب‌رسانی شهر یزد، مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی یزد در حال احداث و پروژه پدافندی تأمین آب شرب استان در شرایط اضطراری از خط انتقال صنعت بازدید به عمل آورد.

کد خبر: 1216
  تاریخ خبر : 1401/03/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/03/22
 روابط عمومی
 812