گزارش تصویری

افتتاح سامانه گندزدایی پیشرفته در مخازن موحدین و میانکوه شهرستان مهریز

به مناسبت هفته دولت و با حضور عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ، فرماندار مهریز ، مدیر عامل شرکت آبفا و جمعی دیگر از مدیران دو سامانه گندزدایی پیشرفته الکترولیز نمک طعام در محل مخازن موحدین و میانکوه شهرستان مهریز افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد سامانه گندزدایی پیشرفته الکترولیز نمک طعام با هدف ارتقاء بهداشت آب و حذف دستگاه های گندزدایی پودری تجهیز و  راه اندازی شد .

هرکدام از این سامانه ها با ظرفیت گندزدایی 100 لیتر بر ثانیه آب خام که قابلیت افزایش تا 150 لیتر در ثانیه را دارد، راه اندازی شد .

این سامانه ها شامل دستگاه های گندزدایی ،خط تزریق به مخازن و ساخت سایت مربوطه می باشد که با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به افتتاح رسید .

در این روش گندزدایی از نمک طعام که ماده اولیه این سامانه به شمار می رود و می تواند با الکترولیز آب نمک یک محلول پایداری را تولید کند استفاده می شود که هم برای شبکه مناسب تر هم از لحاظ بهداشتی استاندارد می باشد .

با توجه به وضعیت کیفی آب شهرستان و استفاده از چاه های موجود در داخل شهر مهریز ، این روش گندزدایی بسیار مؤثر بوده و گندزدایی مطلوب تر انجام می گردد .

کد خبر: 253
  تاریخ خبر : 1395/06/09
 روابط عمومی
 880