گزارش تصویری

هشدار شرکت آبفا در راستای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا گفت : با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سرد شدن هوا در هفته ی آینده ، حفاظت از کنتور و تاسیسات آب برای جلوگیری از یخ زدگی ، توسط مشترکان ضروری می باشد .

به گزارش روابط عمومی محمد حسین شرعیاتی اظهارداشت :  با ترکیدگی کنتور حجم بسیار زیادی آب به هدر می رود که در بعضی مواقع منجر به  تخریب ساختمان نیز می شود و مشترکین باید با استفاده از عایق بندی مناسب از این امر جلوگیری نمایند.

شرعیاتی عایق بندی مناسب را بهترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور عنوان کرد و افزود : استفاده از خاک اره به این ترتیب که داخل حوضچه کنتور را از کف حوضچه تا درب حوضچه با کیسه ی نایلون در بسته محتوی خاک اره پر نموده و در انتها با قرار دادن یک نایلون بزرگ زیر درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه کنتور جلوگیری نماییم ، از بهترین روش های عایق بندی می باشد .

وی استفاده از البسه ، پتوی کهنه ، پشم شیشه ، موکت و گونی کنفی داخل حوضچه کنتور  را از دیگر روش های مؤثر جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور معرفی کرد .

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا هم چنین عایق بندی لوله های آب که در مجاورت هوای سرد قراردارند را دارای اهمیت دانست و ادامه داد : معمولاً ترکیدگی لوله های آب ، در هنگام شب که بیشترین برودت هوا وجود دارد و آب نیز در لوله ها جریان ندارد  اتفاق می افتد .

وی خاطرنشان کرد  : در صورت یخ زدگی کنتور آب ، شهروندان از به کار بردن شعله مستقیم و یا ریختن آب جوش روی آن خودداری و فقط از حرارت غیرمستقیم مانند سشوار برای رفع یخ زدگی کنتور  استفاده نمایند .

وی یادآور شد : حفاظت از کنتور های دیواری باید به صورت جدی تری انجام گیرد چرا که احتمال ترکیدگی این کنتور ها نسبت به کنتورهای زمینی بسیار بیشتر می باشد، هم چنین منازل غیر مسکونی  و نیمه ساز به دلیل عدم حضور مشترک بیشتر در معرض این خطر قرار دارند .

 

کد خبر: 289
  تاریخ خبر : 1395/08/27
 روابط عمومی
 1110