گزارش تصویری

دیدار شهردار یزد با مدیر عامل شرکت آبفا

عزیزی شهردار یزد در نشستی با ریاضتی مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : عزیزی در این نشست با بیان این که شهر یزد به شهر قنات و قنوت و قناعت معروف می باشد گفت :  این عنوان با قنات شروع می شود که سمبل نیاز همیشگی یزد به آب می باشد .

وی با اشاره به این که شهرداری به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده آب است اظهارداشت : شهرداری ابراز آمادگی میکند تا در هر طرحی که مطابق با قانون در راستای ساماندهی حوزه فاضلاب  و مسائل مرتبط با آن صورت میگرد همکاری نماید تا این ساماندهی هرچه سریع تر انجام شود .

وی با اشاره به اهمیت فاضلاب و استفاده مجدد از پساب آن بیان کرد : اگر بتوانیم فاضلاب شهر را ساماندهی کنیم و از پساب آن در بخش فضای سبز و صنعت استفاده کنیم ، بسیاری از نیاز هایمان به انتقال آب از شهرهای دیگرحذف می شود .

شهردار یزد با اشاره به اهمیت دادن شهرداری به بحث مدیریت مصرف آب افزود : در شهر یزد حدود 376کنتور برای آبیاری فضای سبز داشتیم که در حال حاضر 66 تای آن حذف شده است و از این 310 کنتور باقی مانده، 132 مورد دیگر امسال حذف خواهد شد که در نتیجه نزدیک به یک میلیون متر مکعب در مصرف آب شرب صرفه جویی و از آب چاه های غیر شرب برای فضای سبز استفاده می شود .

عزیزی با اشاره به ثبت جهانی یزد به عنوان اولین شهر در ایران بیان کرد : باید بحث کم آبی یزد به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد .

وی هم چنین بحث تکمیل و اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود : ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی باید در اولویت قرار بگیرد تا آسیبی به بافت تاریخی وارد نشود .

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد در این نشست گفت : امیدواریم با کمک شما و اعضای شورای شهر بتوانیم مدلی را تعریف کنیم که واقعا بحث فاضلاب یزد برای شرکت آبفا و شهرداری به صورت برد برد ساماندهی و از فاضلاب به شکل صحیح در مصارف گوناگون از جمله گسترش فضای سبز استفاده شود .

ریاضتی با تاکید براین که باید کاری انجام شود تا فاضلاب یزد جمع آوری گردد اظهارداشت : شاخص برخورداری فاضلاب در یزد 24 درصد می باشد که این میزان نسبت به میانگین کشوری که 51 درصد عنوان شده رقم کمی است و  این نیازمند کمک شماست تا این موضوع را ساماندهی کنیم .

کد خبر: 818
  تاریخ خبر : 1399/05/27
 روابط عمومی
 1537