گزارش تصویری

دو مانور آمادگی در حوزه بحران و پدافند غیر عامل در یزد برگزار شد

همزمان به هفته دولت ؛ دو مانور با سناریو های بررسی عملکرد گندزدای پرتابل در نقاط مختلف شبکه برای گندزدایی به صورت نقطه ای و به کارگیری کلرزن های مایع در مواقع اضطراری و بررسی چگونگی عملکرد آن ها با حضور نمایندگانی از حوزه های مدیران بحران و پدافند غیر عامل استان و اعضای کمیته بحران و پدافند غیر عامل شرکت در شهر یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت : این دو مانور با هدف ارزیابی برنامه های تدوین شده در راستای یکسان سازی رنج کلر در شبکه آبرسانی در مواقع اضطراری ، شناسایی نقاط ضعف و قوت ، تحلیل عملکرد و جمع بندی و ارائه پیشنهادها جهت بهبود روش در اجرای مانورهای آتی برگزار شد .

رضا اشترزاده در خصوص برگزاری مانور بررسی عملکرد گندزدای پرتابل در نقاط مختلف شبکه برای گندزدایی به صورت نقطه ای خاطر نشان کرد : در بعضی از مواقع به دلیل قطع آب انتقالی و در مدار قرار گرفتن تمام منابع آب زیر زمینی در اختیار و استیجاری شهر یزد ، در بعضی از نقاط شبکه، رنج کلر به دلیل مسافت زیاد از مبدا تزریق کلر ، به حداقل می رسد که با ساخت دستگاه پرتابل این مشکل رفع می شود .

اشترزاده در توضیح برگزاری مانور به کارگیری کلرزن های مایع در مواقع اضطراری و بررسی چگونگی عملکرد آن ها اظهارداشت : در مواقع قطع آب انتقالی بهتر است از کلرزن های مایع ( پودری پرکلرین ) برای گندزدایی آب چاه ها و انتقال آن به مخازن ذخیره آب استفاده شود .

وی اقدامات انجام شده در راستای اجرا این دو مانور را برگزاری همایش آموزشی، هم اندیشی و انسجام بخشی و  هماهنگی بین بخشی با ادارات مرتبط برای حضور در مانور عنوان کرد .

این دو مانور در محل چاه های منطقه یزد گرد و سطح شهر یزد برگزار شد .

کد خبر: 255
  تاریخ خبر : 1395/06/13
 روابط عمومی
 1177