گزارش تصویری

در قالب جهاد آبرسانی:

بهره مندی 45 هزار نفر از جمعیت روستایی استان یزد از آب شرب پایدار

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: در طرح جهاد آبرسانی، 45 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار و با کیفیت بهره مند می شوند.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با اشاره به پیشرفت فیزیکی 77 درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان گفت: در این طرح 45 هزار نفر از جمعیت 58 روستای استان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

او بهره مندی روستاهای محروم از آب پایدار و سالم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با اعتبار بالغ بر هزار و 315 میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی ملی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد ادامه داد: این طرح شامل شش مجتمع آبرسانی، بهمن ابرکوه، عقدای اردکان، بختیاری و شهریاری خاتم، تنگ چنار مهریز،  ولایت 2 و 3 یزد است.

علمدار به اجرای 136 کیلومتر خط انتقال آب در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 109 کیلومتر آن حفاری و لوله گذاری شده است.

او از احداث 26 باب مخزن با حجم هشت هزار و 200 متر مکعب ذخیره آب در این طرح خبر داد و گفت: همچنین در این طرح عملیات ساخت 9 ایستگاه پمپاژ با دبی آب 48 لیتر بر ثانیه در دست اجرا است.

کد خبر: 1915
  تاریخ خبر : 1403/01/11
 روابط عمومی
 140