گزارش تصویری

تفکیک آب شرب از سایر مصارف در اردکان

مدیر امور آبفای اردکان از اجرای عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال آب با هدف تفکیک آب شرب از سایر مصارف در این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد: داوود مخلصی گفت:  این پروژه  به طول دو هزار و 260 متر در مسیر خیابان صدرآباد تا میدان آزادی و در ادامه از میدان کتاب تا میدان شهداء درحال اجرا می باشد.

مخلصی با اشاره به کمبود آب با کیفیت مطلوب در ماه های گرم در شهرستان اردکان اظهارداشت : درصدی از آب انتقالی با کیفیت بالا از طریق شبکه ی اجرا شده به ایستگاه های برداشت آب در سطح شهر انتقال داده می شود و شهروندان با مراجعه به این ایستگاه ها می توانند از آب شرب با کیفیت مطلوب تر بهره مند شوند .

مخلصی خاطرنشان کرد: این عملیات با استفاده از لوله های پلی اتیلن در اقطار 63،250 و 315 میلی متر در حال اجرا است و با اتمام آن ، طول شبکه آب شیرین به 12 کیلومتر افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر نه میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان یزد و مطالبات آبفای اردکان از شهرداری در حال انجام می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب اردکان در پایان افزود: با توجه به محدودیت کمی و کیفی منابع آب در شهرستان اردکان و صرف هزینه های قابل ملاحظه جهت آبرسانی و بهره برداری از ایستگاه های برداشت ، ضروریست آب شرب این ایستگاه ها صرفا جهت مصرف شرب استفاده شود و از مصرف در موارد غیر شرب و هدر رفت آن خودداری گردد.

در حال حاضر آب مصرفی شهروندان اردکان از طریق آب انتقالی،منابع داخلی و 39 ایستگاه برداشت آب تامین می شود.

 

کد خبر: 837
  تاریخ خبر : 1399/06/31
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 1263