گزارش تصویری

در شرکت آبفای یزد برگزار شد :

سمینار آشنایی با کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب

سمینار آشنایی با کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب با همکاری ستاد ویژه توسعه فن آوری نانو، استانداری و شرکت آبفای یزد ، با حضور جمع زیادی از متخصصان و کارشناسان در محل این شرکت برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد مدیر ترویج صنعتی سازی ستاد نانو گفت : فناوری نانو یکی از فناوری های راهبردی است که در کشور پیگیری و ارائه می شود .

علی طهاری هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی صنعتگران ،کارشناسان و متخصصان صنعت آبفا با کاربردهای این فناوری در حوزه های مختلف آب و فاضلاب معرفی کرد  .

طهاری خاطرنشان کرد : مدیران صنعت آبفا در صورت تمایل می توانند ازطریق فرم های تبادل آب مشکلات خود در حوزه های پساب صنعتی، شوری آب ، وجود فلزات سنگین در آب و ... را به ستاد فناوری ارائه و با هماهنگی استانداری با شرکت های دانش بنیان ارتباط برقرار کرده و در نتیجه  فناوری های که می تواند مشکل آنها را مرتفع سازد در اختیار آنان قرار می گیرد .

در این سمینار مباحثی از جمله کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب شامل تصفیه آب ، تصفیه پساب و فاضلاب ، رفع یا کاهش شوری آب، بهبود مصرف آب در صنایع مختلف ، نظارت بر آلاینده ها و کنترل کیفیت آب و توزیع آب و تاسیسات ، فناوری نانو در سازه های بتنی و پایش کیفیت آب و نظارت بر آلودگی ها ارائه شد .

هم چنین کارشناسان در این سمینار با انواع نانو ها شامل نانوحسگرها ، نانوحسگرهای آلودگی‌ میکروبی و باکتریایی، نانوحسگرهای فسفات و نیترات ، حسگرهایTDS ، فناوری نانو در فرایندهای غشایی تصفیه آب و فاضلاب و شرکت های فعال داخلی در این حوزه آشنا شدند .

کد خبر: 146
  تاریخ خبر : 1394/09/03
 روابط عمومی
 1168