گزارش تصویری

نشست دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت های تابعه وزارت نیرو دریزد

نشست انسجام بخشی بین دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت های تابعه وزارت نیرو با حضور مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ،مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مدیران و دبیران کمیته بحران و پدافند غیرعامل عامل صنعت آب و برق استان یزد در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی این شرکت مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان در این نشست گفت : 70 درصد انرژی برق استان یزد در بخش صنعت مصرف می شود به همین دلیل با هماهنگی صنایع استان ، پیک بار را از 3 ساعت به هشت ساعت افزایش دادیم و لذا مجموع ساعت اوج بار نباید از یک هزار و 160 بار بیشتر شود.

صباغ زادگان اظهار داشت: و با رعایت این اصل بود که در ماه های مهر و آبان پیک بار نداشتیم و توانستیم پیک سال را با یک هزار و 158 مگابایت یعنی دو درصد کمتر از یک سال گذشته ، ایجاد کنیم .

 مدیریت تولید برق استان هم اظهار داشت: متوسط تولید ما در تابستان 850 مگابایت است که 65 درصد مصرف استان را تعیین می کند .

جعفری افزود: اجرای طرح مدیا که از سال 94 آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد 30 مگابایت به افزایش تولید نیروگاه کمک خواهد کرد .

صحتی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز در ادامه این نشست گفت : تهیه موبایل ماهواره ای،خرید دیزل ژنراتور ،تهیه پایه های کامپوزیت با حمل راحت ،روشنایی سیار، برگزاری چندین مانور ، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه شریان های حیاتی ، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل ، جایگزینی لامپ های کم مصرف و استقرار مرکز 121 برای ارتباط مستقیم با مشترکین از جمله اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران توسط این شرکت بوده است .

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو سخنران دیگر این نشست بود که در سخنان خود رسالت مجموعه این وزارتخانه را تامین خدمات پایدار دانست و گفت : باید وضعیت خدمات به سمتی رود تا هیچ وقفه ای در خدمات رسانی ایجاد نشود .

جعفرزاده بیان کرد : تنها استانی که توانسته است پیک بار را به سطح کشور برساند یزد بوده که باید الگویی برای استان های دیگر باشد .

وی به مصرف 70 درصدی برق در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد تعامل با صنایع از ایجاد مشکل برای مصرف کننده جلوگیری کنیم.

وی مصرف کننده را در اولویت دانست و افزود : بحث مدیریت مصرف در شرایط اضطراری باید در اولویت قرار گیرد .

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه استان یزد در بین استان های کشور کم ترین مصرف را در پیک داشته افزود: شرایط استان یزد در زمینه کمبود آب خاص است و لذا باید مدیریت راهبردی در حوزه آب داشته باشیم و مدیریت مصرف توسط مردم را در اولویت قرار دهیم .

جعفر زاده با اشاره به این که حوزه مدیریت مصرف اولویت بیشتری نسبت به تولید دارد افزود : تابستان ها برآورد 600 لیتر در شبانه روز مصرف خانوار است و این حدود 30 الی 40 درصد مصرف خانوار را تشکیل می دهد که مدیریت مصرف می تواند تاثیر زیادی بر بحران آب داشته باشد .

غفوری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای نیز در این نشست اظهار داشت: میزان بارندگی در استان یزد با متوسط بارندگی 55 میلیمتر در بلند مدت،50 درصد کمتر از میزان بلند مدت کشوری است .

وی با بیان اینکه استان یزد برای تامین آب ، وابسته به منابع زیرزمینی است گفت: با ادامه روند کنونی در سال های آینده منابع آب زیرزمینی نخواهیم داشت .

وی اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیرعامل را اجرای خط دوم انتقال آب از کوهرنگ ،توسعه چاه های چرخاب و ... عنوان کرد .

حاتمی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان هم در ادامه این نشست اقدامات انجام شده در مدیریت مصرف را جداسازی آب شرب و بهداشت ،حفر چاه مجزا در روستاها ، نصب آب شیرین کن در شهرستان های عقدا،بافق،بهاباد و .... ، ایجاد مجتمع های آبرسانی در راستای تامین آب کافی برای روستاییان و آبرسانی سیار عنوان کرد .

اسلامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز اظهار داشت: مشخص کردن محدوده منابع آب با حصارکشی ، شناسایی تمام منابع آب مناسب در سطح استان ،جداسازی آب شرب از بهداشت ،نصب تانکر و ایستگاه برداشت آب شرب در شهر اردکان،میبد و ... ،استفاده از سیستم نوین گندزدایی و حذف سیستم پودری و گازی و استفاده از سیستم  Redo و, Bako  کسب رتبه اول در استفاده از این سیستم در سطح کشور اقدامات انجام شده توسط این امور در بحث مدیریت مصرف می باشد .

وی گفت: استان ما به شدت به آب انتقالی وابسته است و اگر یک شبانه روز آب انتقالی قطع شود با مشکل مواجه خواهیم شد .

وی با اشار به این امر که استان یزد با میزان هدررفت 18 درصد کم ترین میزان هدررفت را در سطح کشور دارد  افزود : سال گذشته رتبه اول را از لحاظ کیفیت آب نیز در سطح کشور به دست آوردیم .

امامی مدیرکل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت  : با توجه به کاهش 55 درصدی بارندگی و هم چنین افت شدید منابع آب زیرزمینی در 3 سال آینده باید برنامه ریزی بلند مدت در این زمینه صورت گیرد .
وی با اشاره به ضعف استان یزد در ایجاد ظرفیت سوختی و فسیلی ، سرمایه گذاری در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی را راهکار مناسبی دانست .

کد خبر: 152
  تاریخ خبر : 1394/10/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/10/02
 روابط عمومی
 655