گزارش تصویری

راه اندازی سامانه گندزدایی پیشرفته در مخازن موحدین و میانکوه شهرستان مهریز

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آبفا گفت : سامانه گندزدایی پیشرفته الکترولیز نمک طعام با هدف ارتقاء بهداشت آب و حذف دستگاه های گندزدایی پوردی در محل مخازن موحدین و میانکوه شهرستان مهریز تجهیز ، نصب و راه اندازی شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد ابراهیم علیدوست اظهارداشت : این سامانه ها هرکدام با ظرفیت گندزدایی 100 لیتر بر ثانیه آب خام که قابلیت افزایش تا 150 لیتر در ثانیه را دارد، راه اندازی شد .

علیدوست خاطرنشان کرد:  این سامانه ها شامل دستگاه های گندزدایی ،خط تزریق به مخازن و ساخت سایت مربوطه می باشد که با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی به بهره برداری رسید .

وی روش گندزدایی در این دو سامانه را با گندزدایی به وسیله کلر متفاوت دانست و افزود: در این روش از نمک طعام که ماده اولیه این سامانه به شمار می رود و می تواند با الکترولیز آب نمک یک محلول پایداری را تولید کند استفاده می شود .

وی افزود : استفاده از این روش هم برای شبکه مناسب تر است و هم از لحاظ بهداشتی برای آب شرب مصرفی استاندارد است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آبفا افزود : با توجه به وضعیت کیفی آب شهرستان و استفاده از چاه های موجود در داخل شهر مهریز ، این روش گندزدایی بسیار مؤثر بوده و گندزدایی مطلوب تر انجام گردد .

کد خبر: 196
  تاریخ خبر : 1395/02/06
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 791