گزارش تصویری

به مناسبت 11 دی ماه

جمعی از دبیران از تاسیسات شرکت آبفای یزد بازدید نمودند

به مناسبت 11 دی ماه سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب ، جمعی از دبیران درس جغرافیای ناحیه ی یک و دو یزد از تاسیسات شرکت آبفا بازدید نمودند .

به گزارش روابط عمومی : علی اسلامی مدیر عامل شرکت آبفای یزد در این بازدید ، جایگاه معلم را در همه تاریخ ، ادیان و کتاب هایی که از جانب خداوند نازل شده است  جایگاه رفیع و بالایی عنوان کرد .

علی اسلامی معلمان را الگوی بسیار تاثیر گذار بر دانش آموزان دانست و گفت : قطعاً بیش از 80 درصد خصوصیات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان ناشی از آن چیزی است که در مدرسه آموختند .

اسلامی افزود : دبیران از تاثیر گذار ترین قشر بر روی دانش آموزان هستند و می توانند آن ها را با بحث کمبود آب که یکی از معضلات استان است آشنا نموده و  هم چنین دانش آموزان را نسبت به مصرف صحیح آب تشویق نمایند .

وی با اشاره به این که در سال جاری میزان بارندگی در استان 4.1 میلی متر بوده است ، اظهارداشت : به طور کلی وضعیت منابع آبی در استان مناسب نیست اما تمام تلاش مسئولین استان این است که برای مردم در حوزه آب شرب مشکلی پیش نیاید و در حال حاضر وضعیت کمیت و کیفیت آب شرب مناسب است .

مدیر عامل آبفا در ادامه با اشاره به این که آب شرب با آب کشاورزی متفاوت است و باید استانداردهای لازم از لحاظ گوارایی را داشته باشد خاطر نشان کرد : متاسفانه منابع آب شرب ما بسیار محدود است و اگر آب انتقالی از زاینده رود نباشد مردم مجبور به استفاده از آب بسته بندی می شوند .

اسلامی در پاسخ به دبیران در خصوص میزان استفاده از آب انتقالی در استان گفت : در فصل زمستان به دلیل 80 درصد از آب مصرفی استان از آب انتقالی تامین می شود ولی در فصل تابستان به دلیل افزایش مصرف و استفاده از کولرهای آبی ،   60-50  درصد  از آب مصرفی استان از آب  انتقالی تامین و مابقی از آب چاه هایی که دارای کیفیت مطلوب است تامین می شود .

مدیر عامل آبفا در پایان از دبیران خواستار شد نسلی را تربیت کنند که نسل صرفه جو و برنامه ریز باشند و قدر نعمت های خداوند  به خصوص آب را بدانند .

در ادامه این بازدید ، دبیران از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد بازدید نمودند و با روش های تصفیه ی فاضلاب از جمله برکه تثبیت و لجن فعال SBR آشنا شدند .

کد خبر: 300
  تاریخ خبر : 1395/10/11
 روابط عمومی
 824