گزارش تصویری

کیفیت آب شرب استان روزانه کنترل می‌شود/ شهروندان نگران آب شرب بهداشتی نباشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: کارکنان آزمایشگاه شرکت آبفا به‌صورت ۲۴ساعته نسبت به پایش آب اقدام می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ علمدار مدیرعامل شرکت آبفا در جواب گلایه جمعی از شهروندان به دلیل کیفیت نامناسب آب، گفت: باتوجه‌به قرارگرفتن در فصل تابستان و معضل کمبود آبی در این فصل، به‌منظور تأمین آب استان، بخشی از چاه‌های استیجاری و تعدادی از چاه‌های تحت مالکیت شرکت آبفا که از نظر بهداشتی سالم اما از نظر سختی آب و کیفیت مزه پایین هستند وارد مدار بهره‌برداری‌شده‌اند که همین فرایند باعث افت کیفیت و مزه آب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه عملیات کلرزنی نیز به‌صورت روزانه توسط مراکز بهداشت و ناظرین شرکت آبفا کنترل و بازرسی می‌شود، افزود: همچنین آب موجود در شبکه نیز، از سوی آزمایشگاه آب شرکت، در تواتر زمانی استاندارد، نمونه‌برداری و مورد آزمایش باکتریولوژی قرار می‌گیرد.
علمدار ادامه داد: براین‌اساس باتوجه‌به نتایج آزمایشگاه، هیچ مورد کلر باقیمانده، خارج‌ازحد استاندارد و یا آلودگی در شبکه مشاهده نشده است.
وی در ادامه به پیشرفت 23 درصدی طرح بزرگ رینگ شهر یزد جهت رفع این معضل اشاره کرد و گفت: عمده اهداف این طرح، یکسان‌سازی آب در سطح شهر یزد می‌باشد که با تأمین اعتبار و همکاری سازمان‌های ذی‌ربط انشا الله با تسریع در عملیات اجرایی آن شاهد آب شرب باکیفیت و یکسان خواهیم بود .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در پایان به شهروندان اطمینان داد که هیچ تهدیدی بابت کیفیت آب شرب برای سلامتی آنها وجود ندارند.

کد خبر: 1563
  تاریخ خبر : 1402/03/11
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/03/21
 روابط عمومی
 702